Min bakgrund och intressen

Jag skapar alster inom textilt hantverk av bl.a stickning, virkning, sömnad, symaskinsbroderier och ibland i kombination och skapar smycken av pärlor av alla de slag.

Lyckan med att hålla på med hantverk är att man aldrig blir fullärd och kan hela tiden hitta på nya ideér på att skapa och kombinera allt man kan och lärt sig under alla år. Jag kommer använda bloggen för att visa vad jag gör och förhoppningsvis förmedla en del tips o ideér /Tua

onsdag 25 augusti 2010

Kaffeväskor

Dessa kom till innan glassväskan och de är flätade av kaffepaket eller av hundfodersäckar. Dom tar ca 10 timmar att göra då man först gör remsorna och sedan flätar ihop dom. Vill du lära dig så kan du maila mig för intresseanmälan till kurs, som kommer hållas i 2 steg i butiken i Hölö.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken fin blogg du har! Jättekul att äntligen få se vad du skapar. Måste säga att jag blev tokkär i glassväskan och de virkade godisarna :)

    SvaraRadera
  2. jag skulle så gärna vilja lära mig att göra de här kaffeväskorna - men bor inte i närheten . Brevkurs online? går det ? maila mig i så fall
    lord30@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. hej är intresserad av att köpa en sån här gärna med topparna uppåt, vill du vara vänlig och kontakta mig? sofie133@hotmail.com

    SvaraRadera